Teleshopping jako televizní šmejdi?

20. února 2015 v 12:32 | MaddyHarry |  Stories
Znáte to, občas se prostě probudíte dřív, nemůžete znovu usnout, a tak vstanete a zapnete si tu televizi, a máte to tam. O čem je řeč? O teleshoppingu. Ať jsou to produkty do kuchyně od nožů přes plasové misky až po odšťavňovače. Nebo matrace na postel, pohovku nebo i matrace s sebou na výlety, nebo všelijaké vymoženosti, které Vám pomohou zhubnout bez jakékoliv námahy. Tyto všechny zázračné vymoženosti můžete koupit po telefonu, stačí si jen přivstat - nebo bych měl říct - být na špatném programu v nesprávný čas?


Kdo by nechtěl zhubnout? Kdo by nechtěl mít vytvarovanou postavu, a který chlap by si nepřál mít pekáč buchet na svém břiše? Že prý se kvůli tomu musí chodit do fitka a posilovat, sportovat a plavat. Houby! Díky teleshoppingu vím, že stačí koupit speciální pás s menší krabičkou, která se postará nejen o to abych byl štíhlí, ale díky jejímž super schopným schopnostem nějakého elektrického vybrování a vystřelování paprsků do svalů budu mít vytvarovaný pekáč buchet na svém břiše. A to vše jen za tisíc korun! No neberte to!


Televizní, co? Že by snad i šmejdi? Nerad bych vše a všechny házel do jednoho pytle. Když se dnes řekne šmejd hned si představíme ty pány utíkající před kamerou v masce či kukle, kteří svolávají bezbrané důvěřivé seniory na ty své setkání, kde slibují hory masa, hory produktů jako dárek když přijdou, ale jediná věc se kterou senioři odchází je lehčí kapsa o několik tisíc korun a s hrncema, které vůbec nepotřebují. Všichni víme, že se tito šmejdi zaměřují na důvěřivé občany, bezbrané a slabé, kteří pod nátlakem radši ustoupí než aby se jim něco nestalo.

To samozřejmě neplatí o teleshoppingu, který se nezaměřuje výhradně jen na seniory. Teleshopping se zaměřuje vlastně na lidi od třiceti plus. V reklamách na matrace jsou mladé ženy (řekl bych právě kolem těch třiceti + let - někdy i mladší), jedna je letuškou, lítá po celém světě, spí v těch nejlepších čtyř i pěti hvězdičkových hotelech ale nikde nemají tak kvalitní matraci jako ona u sebe doma za "pár tisíc." Co je na tomto tvrzení pravdy si ani nechci představovat, ovšem vypovídá to něco o kvalitě oné matrace? Asi ne. Jen spíš o tom kreativním týmu lidí, kteří onu reklamu měli na starosti. A týmu lidí, kteří tu reklamu schválili do televize. Asi předpokládají, že po ránu má člověk své smysly ještě rozespalé. Nutno dodat, že tuto matraci, jak reklama uvádí lze po měsíci reklamovat. Otázkou je jestli by jsme uspěli protože jsem to na vlastní kůži nezkoušel. A radši ani nechci. (Jako opravdu? Reklamovat matraci po měsíci užívání - spaní na ní? To vážně jde?)

Kdo by však odolal? Ty termo kalhoty, na které jsem zrovna dnes viděl reklamu jsou tak lákavé! Jen si je obléknete - můžete je mít na doma nebo také ven, dokonce ty termo kalhoty můžete schovat pod jiné oblečení - a hned hubnete. Vůbec se nenamáháte, jen si je obléknete, začnete se potit a kila mažou z vaší postavy pryč! A nebojte se, dokonce jsou tak super, že vám zpevní postavu a už vůbec nepropouští pot - takže vaše oblečení zůstane suché i přesto, že uvnitř budete mokří až na kost - ale tak to je jedno ne, hlavně, že hubnete!

Zajímavé však je, že v těchto reklamách vždy ukazují jen krásné hubené postavy. Ať už jde o tento typ termo kalhot, nebo o ten zázrak, který Vám sám od sebe na tužkové baterie vyrýsuje pekáč buchet na břiše, vše je předváděné jen a jen na hubených lidech. Už ani o to srovnání - před a po - se tvůrci reklam nesnaží. Stačí, že záběry amerických paniček, které nic nedělají než že sportují prostříhají rozhovory s českami, které onen produkt vychválý a ještě prkenně odříkají naučené věty alá "je to dokonalé můžu to na sobě mít všude, vůbec to není znát, a opravdu to funguje!"

To je další trend, kterého jsem si všiml za poslední dobu. Reklamy pro teleshopping byly vždy dabované. Ale to divák hned pozná, že reklama je původně točená v Americe, nebo v Německu (ať žije Horst Fusch!) a nebo třeba z Ukrajiny či Ruska. To je jasné, že člověk při sledování této reklamy přemýšlí kolik asi ta Ukajinka dostala za to, aby nakecala tuto reklamu, která se bude vysílat v České republice. Aspoň někdo se nad tím zamyslí a nad důvěryhodností takového produktu. V poslední době se v teleshoppingové reklamě objevují více češi - nebo spíš česky - které tam sedí a říkají, jak ten vysavač skvěle luxuje, jak se o něj hádají i se svými dětmi, které si to půjčují, a nebo jak hned rovnou nakoupí dva. Zajímalo by mě, co je na tom pravdy - ovšem taková reklama nemá na funkčnosti produkt vliv - ale když se nad tím zamyslíme - proč vlastně nám nově Češi chváli tyto produkty? Protože tvůrci reklam a majitelé těchto prodejních společností vědí, že Čech Čechovi bude věřit víc, než někomu cizímu, tak tedy se objeví i větší důvěryhodnost v onen produktu na straně kupujícího.


Jenže ne vždy je teleshopping "hodný". Pamatuji si na reklamy zaměřené na staré lidi, na problémy s pohyblivostí a bolestí kloubů a s tím jak jim na to pomůže magnetický pásek, který používají i hvězdy amerického basketballu - NBA. Cena také nebyla zrovna malá, i když k tomu byl jeden pásek zdarma, potítko a já nevím co všechno. To podle mě také není zrovna nejlepší.

Také tu byla ta zázračná kulička do pračky, která vypere oblečení díky něčemu magickému a bez chemií a přitom se díky Dtestu ukázalo, že je to nefunkční a vlastně naprosto produkt o ničem. Dostalo se lidem reklamace? Reklamovali to lidé, kteří si to koupili? Nevím. Ale ukazuje to na fakt, že ne vše, co si lidé koupí je přesně takové jak jim bylo v reklamě slíbeno.

Nevím jak snadné, či naopak složité je reklamovat produkt koupený přes teleshopping, ale jelikož jde o firmu s jménem asi by to mělo jít líp než reklamovat hrnce u šmejdů jejichž firma existuje a zaniká po ani ne dvou měsíční době. Asi tím bych to zakončil. Já důvěru v produkty prodávané přes Teleshopping nemám, i když přiznám, že matraci bych rád vyzkoušel - v prodejně na pět minut.

Co si o teleshoppingu myslíte Vy?

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Nettie Nettie | E-mail | Web | 20. února 2015 v 14:20 | Reagovat

Už při nadpisu jsem se musela smát, teleshopping naprosto nesnáším. Když jsem byla malá, přerušloval mi pohádky a teď mi dráždí nervy :D
Co mi naprosto irituje, je, že oni všechny ty věty ještě musí třikrát zopakovat. Kdyby náhodou něco. :/ :D
Nejvtipnější mi přijdou ty nabídky na pomůcky do kuchyně. To je vždycky šéfkuchař a jeho mladá asistentka, která všechno vychvaluje do nebes :D

No, škoda mluvit... :D

2 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 20. února 2015 v 18:59 | Reagovat

Jak funguje reklamace přes Teleshopping? Jednoduše, často to mají hoši tak ošetřený, že se ani nestačíš divit. Při tvém článku jsem si vzpomněla na známou mé babičky, která si právě přes teleshopping objednala tabletky na hubnutí. V balení jich bylo 30 a reklama hlásala, že právě po třiceti dnech uvidí nějaké výsledky. Takže paní snědla za měsíc ty zázračné pilulky, nezhubla, ale vrátit to už nemohla, protože neměla co. :D

Zase na druhou stranu si druhá babička objednala přes tištěnou formu teleshoppingu (taková ta zadní stránka televizního programu) přístroj na měření tlaku a nemůže si ho vynachválit. Možná záleží na firmě, na výrobku a nebo na těch lidech, kteří tento business provozují. :)

3 Zdebra Zdebra | Web | 21. února 2015 v 20:34 | Reagovat

Spíš bych řekla, že to jsou vymývači mozků než šmejdi, ale to vyjde nastejno. Kdoví, jak dlouho trvá, než se tam člověk dovolá a než ho někam přepojí, a ještě ta cena hovoru nebude zrovna nejnižší.
Ale většinou, když nějakej teleshopping vidím, tak mě to pobaví. Hlavně ty kuchyňské potřeby nebo vysavače a různé potřeby na malování, ze kterých nic nekape.

4 Charlotte Charlotte | Web | 22. února 2015 v 12:34 | Reagovat

Yay, lidi, čtěte si ty články. :D neznám všechny chlapy na světě, tak samozřejmě že lidi co znají jiné a mají jiný vkus tak by to udělali jinak :D
Mě na teleshoppingu vždycky nejlepší přišel ten člověk, kterej nemá už co říkat :D

5 Jana Jana | E-mail | Web | 25. února 2015 v 9:21 | Reagovat

Zda jde reklamovat, nevím. Ovšem jako malí jsme donutili tátu, aby nám koupil to na dělání hotdogů :D Máme to do teď a funguje :) Babička si někde (nevím, ale vypadá to jako Vibratone)koupila ten pás na hubnutí - no děda má pořád panděro a já se z toho akorát po*rala :D

A třetí produkt pochybného původu je měřič tlaku - tchán. Úžasná věc :) Funguje, mne baví si měřit tlak a je starčý cca 5 let.

6 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 27. února 2015 v 14:20 | Reagovat

Babička si asi v záchvatu radosti z došlé penze jednou koupila šicí stoj z teleshoppingu - takovej ten malej sráč, co vypadá skoro jako by byl na hraní. Pochopitelně odešel tak po jednom roce a to jsme mu už fakt museli fandit. Nevím, co s ním babi dělala, ale je to první a poslední věc z teleshoppingu, co si kdy koupila on nebo já :P

7 hellboy hellboy | Web | 1. března 2015 v 19:30 | Reagovat

jsou to strašní šmejdi :/

8 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 4. března 2015 v 13:36 | Reagovat

Pro mě je teleshopping dobrá zábava :D Nebo teda aspoň býval, Horst je démon a ráda jsem se na něj koukala, i když jsem neměla nikdy touhu to kupovat. Ale ty jeho předváděčky prostě byly jako... nevím, ujetá pohádka z bloku v sobotu a neděli ráno :D Teď už mi často přijde, že je to mizerně natočený a stejně na televizi nekoukám, ale Horsta jsem měla ráda :D Jestli bych si ale něco z toho koupila? Ne, k čemu, platit za telefon a poštovné a balné plus cena samotného produktu, která bude o dost vyšší, i kdyby šlo o kvalitu, už proto, že se ta předváděčka musela za něco natočit? Zbytečné.

9 Mel. Mel. | Web | 6. března 2015 v 21:36 | Reagovat

Dřív jsem na teleshopping koukala ze srandy, prostě jen abych se pobavila. Teď už na to nemám moc čas, ale fakt toho nelituju, jelikož dívat se na teleshopping, protože nemám nic lepšího na práci, mi přijde fakt zoufalý. :D
Jinak já těm produktům taky moc nevěřím a asi bych si nikdy nic před teleshopping nekoupila. I když nikdy neříkej nikdy.... :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama