Je vůbec možné jít proti proudu?

29. prosince 2014 v 11:00 | MaddyHarry
V poslední době pozoruji jednu věc - a to, že jakmile má někdo nějaký názor, který se neshoduje s většinou, a je o svém názoru tvrdohlavě přesvědčený, okamžitě začne kolem sebe házet slova jako 'ovce' a 'stádo'. Místo aby ten člověk vzal na vědomí, že prostě každý člověk má svou hlavu a svůj rozdílný názor na věc, nebo má i stejný názor jako většina lidí nemusí to hned znamenat, že nemá vlastní rozum a jde pouze s davem. Je vůbec možné nebýt ovcí?


Zamysleme se. Jakmile se objeví někdo, kdo o sobě prohlašuje, že není ovce a jde proti proudu nejde většinou sám. Stačí si najít nějakou tuto stránku, kde lidé diskutují a mají se za ne-ovce, za ty co chodí proti proudu. Však i oni jsou ovce. Stačí aby jeden napsal svou teorii, druhý se přidá, přidá se i třetí a je vykonáno - nakonec pak mají - sice menšinové, ale stále stádo. Jen protože podle sebe mají pravdu a média mluví o něčem jiném tak jsou hned těmi, co jdou proti ostatním. Jenomže i oni jsou stádo ovcí. Jen jiné stádo. To, že má někdo jiný názor neznamená, že není ovce - jen je to ovce, která je součástí stáda jiného. Stejně jako lidi, ani ovce nemohou být stejné. Pokud si tedy přečtu názor někoho podle koho jsem já za ovci (aniž by vůbec ten dotičný znal můj názor) řeknu si jen, že on je taky ovce... jen v jiném stádě. A jiné stádo neznamená - chytřejší nebo pravdivé stádo.

Prostě si nemyslím, že by někdo mohl být sám. Chcete žít v alobalové bublině, kde na Vás veřejná média nebudou moci A nebudou ovlivňovat vaše myšlení? Fajn. Ale vsadím se, že v tom velkém moři těch sedmi miliard lidí na zemi bude mít spoustu lidí stejný názor jako Vy - i když bude na veřejná média koukat od rána do noci.

Když někdo napíše - či řekně - že není ovcí automaticky protočím panenky. Pokud má někdo tu potřebu psát všem kolem sebe, že jsou ovce, a že on či ona jsou jediná ne-ovce, která má valstní rozum... je mi toho člověka líto. Pokud někdo ovcí není nemá určitě o tom potřebu psát a určitě na sebe nepoutá pozornost. Nebo, že bych se pletl?

Je to jako ten mainstream. Nikomu nevadilo být mainstream. Pak se objevil někdo, kdo řekl, že jsou všichni mainstream, většina se toho chytla a najednou 'nebýt mainstream' bylo vlastně hodně mainstream. To samé je najednou, podle mě i s ovcemi. Najednou nebýt ovcí je vlastně být ovcí... a všichni si myslí, že jsou cool.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Nu. Nu. | Web | 29. prosince 2014 v 11:18 | Reagovat

Mám úplně stejný pocit, jakmile někdo začně hrát na ovce, nejraději bych mu dala pár facek, aby se probral. :D Hihi, přesně tak! Nebýt mainstream, je vlastně hrozně mainstream! Taky jsme to s kamarády nedávno řešili :D. A dospěli jsme k tomu, že vlastně  asi taky jdeme s davem, jen jdeme trochu bokem a trochu pomaleji :D :D :D

2 neweresth neweresth | Web | 29. prosince 2014 v 11:21 | Reagovat

Heh, když to tak čtu, ano, je třeba se zamyslet, máš pravdu. Kolik lidí tolik názorů a určitě se tady najde spoustu stád třeba o dvou lidech, kteří o tom ani neví. Heh, mám pocit, že je to stejně blbé přirovnání - ovce. Prostě jsou to stádová zvířata, mozek možná nemají tak vyspělý, ale pro svůj vlastní klid a bezpečí nebudou trhat partu. No, nevím, prostě záleží na každém, jak to pojme, ale není fajn házet všechny ostatní do jednoho pytle, to ne.

3 Gil Gil | Web | 29. prosince 2014 v 11:22 | Reagovat

Přesně.
Mně se v mém stádě líbí, co má kdo proti ovečkám? :D
Ona zas žádná ovečka není úplně stejná jako druhá (pokud teda nejsou klonované he he xD) každá je trochu jiná, ale je přece pěkné mít s někým ASPOŇ něco společného, já bych se tomu nebránila, je to milé :D

4 Doma Doma | Web | 29. prosince 2014 v 11:51 | Reagovat

Myslím si, že je to možné, ale jít proti proudu je něco jako rozsudek smrti :D

5 M. M. | Web | 29. prosince 2014 v 11:52 | Reagovat

Tvoj článok ma donútil zamyslieť sa nad touto myšlienkou. Vždy som bola nervózna z toho, keď ma človek na základe môjho názoru označil za ovcu. Podľa mňa toto slovo je dosť často používané ako urážka. Neviem vôbec odkiaľ sa zase tento trend zobral, ale podľa mňa to už začína byť dosť trápne. Hlavne, keď niekto niekoho označí za ovcu a on sám seba berie ako za ne-ovcu.
A tvoj článok ma donútil sa nad tým naozaj zamyslieť, že máš veľkú pravdu, že vlastne ovcami sme všetci, keď to tak ostatní berú, že kto má určitý názor tak je ovcou. Potom sme naozaj ovcami všetci, lebo každý máme určite aspoň jeden spoločný názor.

6 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 29. prosince 2014 v 14:40 | Reagovat

Rozhodně s tebou souhlasím. Fakt žeru ty lidi, kteří píšou, že všichni jsou vypatlaný ovce, které jsou jen za svým vůdcem... To si nějak dokazují svojí vyjímečnost nebo co? Naopak mi přijdou dost trapní oni. Myslím, že každý by měl být tam, kde mu to vyhovuje, ať je ve stádě ovcí, krav, telat či jiné zvěře.

7 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 29. prosince 2014 v 17:52 | Reagovat

Jo, bečení je hodně rozšířené. Ale nejlepší na tom je, že přece nezáleží na tom, jestli si někdo myslí totéž, co já, ale jenom na tom, jestli si to myslím z nějakých důvodů a nebo jsem jenom po něčem bezhlavě skočila a přijala za své.
Ale na druhou stranu, lidi ze sebe zvířata dělají rádi.
Dopoledne dřící mezek, po obědě lenochod, pak skočí na pivo, kde se sežere do prasete, následně sedne k internetu, kde bude jako správná ovce bečet, a v noci si bude myslet, jakej to byl v posteli kanec. A pokud bude mít štěstí a lovec ho vezme palicí po palici, možná se mu rozsvítí, že je jen volem :D

8 Doma Doma | Web | 29. prosince 2014 v 18:20 | Reagovat

Mimochodem ten uryvek je z Hostiny pro vrány :D

9 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 20:31 | Reagovat

Přesně tohle jsem nedávno rozebíral i já, v nějakém pffff článku sto let za opicema. Super jedinečný není nikdo a tím pádem vždycky k nějaké shodě dojde. Ale takové okrajové podobnosti nic neznamenají. Daleko důležitější je, když někdo skutečně sedí přilepený vaječníkem na UHD televizi a nechává si do všech otvorů pouštět Borhyovou s Korantengem a jejich reportáže o namazanym chlebu. To je opravdu špatný. Ideální by bylo, kdyby každý měl svůj názor - jenže toho prostě nelze docílit. Vyjadřovací prostředky jsou omezené, říkám to pořád. Proto se dělají názory o názoru. Cizí myšlenku je třeba přebrat v hlavě, než se někdo rozhodne jí věřit.

10 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 21:35 | Reagovat

....A já nejsem ovce, já jsem kozoroh :D

11 MissPsycho MissPsycho | Web | 29. prosince 2014 v 21:36 | Reagovat

Skvelo napísané skvelá myšlienka.
minule sme s kamoškou riešili podobnú dilemu o tom "originálnych" ľuďoch. Došli sme k záveru že by sme mali byť taký kopirajti aby to bolo až originálne.
Takže v tomto prípade idem byť ovcou. Najväčšou zo všetkých.

12 Doma Doma | Web | 29. prosince 2014 v 22:51 | Reagovat

Jsi slavný ;) na hlavní stránce naskakuje tvůj článek ;) congratulation ;) <3

13 Jana Jana | E-mail | Web | 30. prosince 2014 v 14:26 | Reagovat

Asi by se cele takové terminologie mel někdo ujmout, aby nebylo, ze někdo je ovce, či černá ovce, ale aby byly rovnou stáda ;-)

14 stuprum stuprum | Web | 30. prosince 2014 v 15:45 | Reagovat

Jsem koza a nestydím se za to, dělají se ze mě pašmínové šály.

15 Lukáš Lukáš | Web | 30. prosince 2014 v 19:32 | Reagovat

[10]: já taky :)

jo a k věci - já jsem krásným důkazem o tom, že je možné jít v poklidu proti proudu (a jedu dál) :)

16 Tai Todd Tai Todd | Web | 31. prosince 2014 v 9:32 | Reagovat

Tak nad tímhle jsem nikdy nepřemýšlela, ale v zásadě máš pravdu. Je fakt, že já osobně třeba vybočuju, jak názory, tak hlavně vzhledem, ale nikdy jsem neřešila, že ostatní jsou ty ovce a já ten unikát, protože vím, že nejsem. Ale na stranu druhou, se mnou málo kdo souhlasí, takže nějak do žádného "stáda" asi ani nezapadám, ale co já vím, já nikde moc svoje názory krom blogu nerozhazuju, takže těžko říct, kolik lidí by se mnou souhlasilo a utvořilo stádečko.

17 Hay. Hay. | Web | 31. prosince 2014 v 15:25 | Reagovat

Takže to končí pri tom, že sme všetci ovce? Je treba však vedieť, že niektorý ľudia sa predsa len líšia, a je hnusné ich cpať do jedného vreca - okey, keď už padne 'ja nie som ako ostatný', tak je jasné, že je ten človek rovnako vytreto zhypnotizovaný, ako ostatný. Po tomto článku neviem, kam mám koho kategorizovať, keď sú vlastne všetci približne rovnaký. Ale vieš, sú ľudia, ktorý si vedia povedať názor, a potom sú ľudia, ktorý falošne prikyvujú. Nech už to vyznie akokoľvek naivne, viem, že taký ľudia existujú. Kým z tohto vlastne plynie, že sme súčasťou stád, tak poďme tie ovce deliť aspoň na biele a čierne.

18 Dylan Radioactive Dylan Radioactive | 31. prosince 2014 v 16:10 | Reagovat

Ovce jsou podle mě lidi, kteří přijdou udření z práce, kde makali jak mezci osm hodin a nechali se několikrát za ten den seřvat svým debilním šéfem, fláknou sebou na gauč, pustí si Novu a poslouchaj reportáže o tom, že voda při -15 stupních zamrzá, pak zkouknou nejnovější díl Výměny manželek, jdou spát a takhle to opakují den co den a jejich největšími zážitky za život jsou chlastačky v místním pajzlu. To jsou pro mě ovce. :) Ale nemám potřebu se nad ně povyšovat s tím, že já nejsem ovce kvůli tomu, že se nekoukám na televizi nebo nechlastám.

19 Janča Janča | E-mail | Web | 2. ledna 2015 v 19:32 | Reagovat

Přesně, přesně, přesně! Každý je ovcí tak, jako nikdo není originál. Vždycky se najde někdo, kdo má stejný názor jako ten "jediný", nebo má stejný styl. Napsal jsi to skvěle - každý je ovcí, jen v jiném stádě a je už jedno, jestli je to stádo o milionu lidí, nebo o pouhých dvaceti. Pořád to stádo je. :) A ten, kdo ostatním nadává do ovcí, je tou největší ovcí a taky pěkným blbcem. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama